Тр.А1-1 Виконання с.г та інших мех.робіт 138 год
Урок №1
Тема: Пеpеваги та недолiки двотактного двигуна
поpiвняно з чотиpитактним.
План:
1
Конспект:
Відмінність (різниця) чотиритактного двигуна від
двотактного полягає в наступному:
Двотактні двигуни важать менше.
Чотиритактні двигуни мають складнішу конструкцію і
коштують дорожче.
Різна складність у перевезенні та експлуатації.
Різний витрата палива при однаковій кількості кінських
сил.
Чотиритактні мотори видають менший шум при роботі.
Двотактні двигуни при роботі виділяють більше диму .
Двотактні двигуни
У двотактному двигуні одного обороту колінчастого вала
вистачає для завершення робочого циклу . Цей оборот у свою чергу здійснюється в
два етапи ( такту ) – стиснення і розширення , звідси мотор і отримав свою
назву. Двотактні двигуни відрізняє відсутність клапанів , роль яких виконує
поршень. Взагалі значення поршня в таких моторах дуже велике: переміщаючись ,
він відкриває і закриває продувні вікна (як впускні , так і випускні ) . Якщо
зовні порівнювати двотактний і чотиритактний двигун , то конструкція першого
варіанту набагато простіше. У цьому можна переконатися , почитавши нижче
визначення чотиритактного мотора.
Чотиритактні
двигуни
Робочий цикл чотиритактного мотора має чотири етапи (
такту ) . Крім стиснення і розширення (другий і третій етап відповідно)
додаються впуск (перший такт ) і випуск (четвертий такт ) . На першому етапі
поршень здійснює рух з однієї мертвої точки в іншу – з нижньої у верхню .
Впускний клапан відкривається , і в циліндр двигуна потрапляє необхідну
кількість свіжої паливно -повітряної суміші. На фінальному етапі (випуск)
поршень досягає верхньої мертвої точки , і випускний клапан закривається. Після
чого робочий цикл чотиритактного мотора починається заново.
Порівняння
двотактних і чотиритактних моторів (двигунів)
Різниця в кількості тактів – дуже важливе , але далеко не
єдина відмінність між двотактними і чотиритактними моторами. Існує ще цілий ряд
відмінностей , які виходять з переваг і недоліків того чи іншого двигуна .
Основні
відмінності :
Двотактні двигуни важать на порядок менше , навіть за
умови , що кількість кінських сил однаково. Яскравий приклад: при п’ятнадцяти
кінських силах двотактний двигун буде важити 36 кілограм , а чотиритактний –
майже на десять кілограм більше .
Конструкція чотиритактних двигунів помітно складніше, і
процес виробництва довше. Всі ці фактори роблять прямий вплив на ціну –
чотиритактні мотори коштують дорожче.
Перевезення і експлуатація двотактного двигуна помітно
простіше. Його можна перевозити практично в будь-якому положенні , а щоб
використовувати , досить дістати , встановити і завести.
Витрата палива двотактного двигуна приблизно в півтора
рази більше ( при однакових кінських силах) .
Чотиритактні мотори , якщо завести їх на повну потужність
, працюють трохи тихіше , ніж двотактний варіант. Різниця в шумі незначна,
однак вона існує , і тут перевага у чотиритактних двигунів.
Ще одна перевага четирехтактніков – менша вібрація і дим.
Причому друга відмінність вкрай важливо саме для двигунів , тому більшість людей
вибирає мотор , при роботі якого утворюється менше диму (не так шкідливо для
здоров’я людини і менше забруднення для навколишнього середовища) .
Переваги
Які переваги у 4-х і
2-хтактного двигунів?
Плюси двотактних човнових моторів
·
меншу вагу;
·
найкраща динаміка;
·
менша ціна;
·
простота
обслуговування і ремонту (як наслідок простоти конструкції);
·
б пробільша
надійність (теж як наслідок простоти конструкції);
Плюси чотиритактних човнових моторів
·
менший шум при роботі
(особливо на низьких оборотах);
·
меншу витрату палива.
Контрольні
питання:
Домашнє
завдання:
1. Пеpеваги та недолiки двотактного
двигуна поpiвняно з чотиpитактним.
Немає коментарів:
Дописати коментар