Тр А 1.2

Конспект уроків

ТрА1-2  Технічне обслуговування та ремонт тракторів, с.г та інших машин



Урок №1

Тема: Основні положення і елементи в системі технічного обслуговування машин; засоби технічного обслуговування.

План:

1

Конспект:

Вид технічного обслуговування машини ( трактора), згідно розподілу операцій, встановлюється на підставі типової системи технологічних операції. Типова система технологічних операцій є похідною державного стандарту для організацій –розроблювачів ( конструкторських бюро ) та заводів-виготівників машин.

Для кожної марки трактора встановлюється індивідуальна система технологічних операцій, яка передбачає певний перелік операцій за видами ТО.

Системи операцій ТО тракторів ( типова і індивідуальна ) включають не загальний перелік, а групи робіт, що виконуються через певний період, тобто передбачається групування робіт за видами.

Наприклад: система операцій ТО тракторів при обкатці передбачає перелік робіт, що виконуються перед обкаткою, у процесі обкатки та після обкатки; система операцій ТО тракторів при використанні складається з груп операцій, щозмінного ( ЩТО ), та періодичних обслуговувань ( ТО-1, ТО-2, ТО-3, СТО ); тощо.

Правила ТО тракторів

Види і періодичність технічних обслуговувань при використанні тракторів незалежно від їх типу і виробітку з початку експлуатації повинні бути такими:

технічне обслуговування при підготовці до експлуатаційної обкатки нового чи капітально відремонтованого трактора, під час неї та після закінчення;

щозмінне технічне обслуговування (ЩТО) до початку зміни (через 8…10 год);

перше технічне обслуговування (ТО-1) – через 125 мото-год;

друге технічне обслуговування (ТО-2) – через 500 мото-год;

третє технічне обслуговування (ТО-3) – через 1000 мото-год;

сезонне технічне обслуговування (СТО) – при переході до весняно-літнього або осінньо-зимового періодів експлуатації;

технічне обслуговування в особливих умовах експлуатації.

Допускається залежно від умов експлуатації тракторів відхилення від встановленої періодичності проведення технічних обслуговувань до ±10%.

 

Типова система операцій то тракторів

У наочне зображення, типові системи операцій технічного обслуговування тракторів приведено на схемі технічного обслуговування тракторів ( Рис. 26 )



Рис. 26 Схема технічного обслуговування тракторів

Нижче наведені типові системи операцій ТО тракторів та сільськогосподарських машин.

Типова система операцій технічного обслуговування тракторів при експлуатаційній обкатці передбачає:

ТО при підготовці до обкатки:

·         огляд та очистка трактора від пилу і бруду;

·         очистка від консерваційного мастила;

·         огляд та підготовка до роботи акумуляторних батарей;

·         перевірка рівня оливи в картерах та дозаправка їх у разі необхідності;

·         змащування окремих вузлів і агрегатів згідне таблиці мащення;

·         перевірка і, при необхідності, підтяжка різьбових та інших з'єднань;

·         перевірка і регулювання натягу пасів (привода вентилятора, генератора, компресора), механізмів керування, натягу гусениць, тиску повітря в шинах коліс;

·         заправка охолодною рідиною і паливом систем охолодження і живлення двигуна;

·         прослуховування двигуна;

·         перевірка показань контрольних приладів і їх відповідності встановленим нормам.

·         ТО під час обкатки:

·         очистка трактора від пилу і бруду;

·         перевірка зовнішнім оглядом на відсутність підтікання палива, оливи

·         охолоджуючої рідини і усунення їх у разі потреби;

·         перевірка рівня оливи в піддоні картера двигуна, охолодної рідини в

·         радіаторі і, при необхідності, дозаправка їх до заданого рівня;

·         перевірка роботоздатності дизеля, рульового керування, гальм,

·         системи освітлення і сигналізації, склоочисників;

·         додаткова перевірка натягу пасів привода вентилятора, генератора,

·         компресора та ін.

ТО після закінчення експлуатаційної обкатки:

·         огляд та очистка трактора;

·         перевірка і, при необхідності, регулювання натягу привідних пасів,

·         тиску повітря в шинах коліс, зазорів газорозподільного механізму,

·         зчеплення, механізмів керування, гальм;

·         технічне обслуговування повітроочисника;

·         перевірка і відновлення герметичності повітроочисника;

·         підтяжка зовнішніх кріплень складових частин;

·         перевірка акумуляторних батарей, при необхідності, очистка їх

·         поверхні, клем, наконечників проводів, вентиляційних отворів,

·         доливка води;

·         зливання осадку з фільтрів грубої очистки палива, оливи з гальмових

·         відсіків заднього моста, конденсату з повітряних балонів;

·         очистка відцентрового оливоочисника (центрифуги);

·         мащення механізмів, агрегатів і складових частин трактора згідно

·         таблиці мащення;

·         заміна оливи в дизелі та його агрегатах, у трансмісії;

·         промивка системи мащення при непрацюючому дизелі;

·         огляд і прослуховування в роботі складових частин трактора.

·         Типова система операцій технічного обслуговування тракторів при використанні включає:

Щозмінне технічне обслуговування (ЩТО):

·         очистка трактора від пилу і бруду;

·         перевірка зовнішнім оглядом відсутності підтікань палива, оливи,

·         електроліту та їх усунення в разі необхідності;

·         перевірка рівня масла в піддоні картера двигуна, охолоджуючої рідини в радіаторі і, при необхідності, доливка їх до заданого рівня;

·         перевірка роботоздатності двигуна, гальм, рульового керування, систем освітлення і сигналізації, склоочисників.

·         ТО-1:

·         огляд (візуальний) трактора;

·         перевірка і, при необхідності, регулювання натягу привідних пасів,

·         тиску повітря в шинах;

·         технічне обслуговування повітроочисників згідно з інструкцією

·         з експлуатації;

·         перевірка акумуляторних батарей і, при необхідності, очистка поверхні, клем, наконечників проводів, вентиляційних отворів у пробках, доливка дистильованої води;

·         зливання відстою з фільтрів грубої очистки палива, оливи, що попало в

·         гальмові відсіки заднього моста і підсилювача крутного моменту,

·         конденсату з повітряних балонів;

·         перевірка рівня оливи в складових частинах трактора і, при

·         необхідності, доливка його до заданого рівня;

·         мащення складових частин трактора згідно таблиці і карти мащення.

·         ТО-2:

·         перевірка і, при необхідності, регулювання зазорів газорозподільного механізму, підсилювача крутного моменту, карданної передачі, зчеплення двигуна і привода ВВП, муфти керування поворотом, гальмівних систем колісних тракторів, сходження напрямних коліс тракторів, вільного ходу рульового колеса, підшипників поворотних кулаків переднього моста, осьового зазору підшипників напрямних коліс, натягу гусениць і шплінтовки пальців;

·         очистка отворів у пробках баків основного і пускового двигунів;

·         перевірка густини електроліту в акумуляторах і, при необхідності, їх підзарядка;

·         очистка дренажних отворів генератора;

·         заміна оливи і мащення складових частин трактора згідно таблиці мащення;

·         промивка системи мащення двигуна;

·         очистка відцентрового оливоочисника;

·         перевірка зовнішніх різьбових та інших з'єднань і, при необхідності, їх підтяжка.

·         TO-3:

·         діагностування окремих систем і механізмів трактора (гідросистеми, електрообладнання, системи пуску, гальмівної системи та ін.);

·         ресурсне діагностування трактора; при цьому визначається ступінь зношення і оцінюється залишковий ресурс циліндро-поршневої групи, підшипників колінчастого вала, агрегатів трансмісії, паливної апаратури; якщо вони не потребують ремонту, повинні бути виконані операції ТО-2, а також:

·         перевірка і, при необхідності, регулювання форсунок, паливного насоса, зазору між контактами запальної свічки і контактами розмикача магнето, зчеплення пускового двигуна, підшипників направляючих коліс і опорних котків гусеничних тракторів, осьового переміщення кареток підвіски, підшипників кінцевих передач, зачеплень, гідропідсилювача, агрегатів гідросистем, стояночного гальма, підшипників проміжної опори карданної передачі, пневматичної системи;

·         очистка та промивка фільтра-відстійника бака пускового двигуна, паливопідвідного штуцера, кришки і фільтра бака основного і пускового . двигунів, фільтрів турбокомпресора і гідравлічної системи, гідропідси-лювача керування;

·         перевірка технічного стану стартера та усунення виявлених несправностей;

·         перевірка і, при необхідності, регулювання, реле-регулятора;

·         перевірка стану електропроводки та ізоляція пошкоджених місць;

·         перевірка показань контрольних приладів на відповідність еталонним і, при необхідності, їх заміна;

·         заміна елементів фільтра тонкої очистки палива;

·         перевірка без розбирання і, при необхідності, регулювання зазорів у підшипниках ведучих зубчастих коліс головної передачі;

·         перевірка і, при необхідності, відновлення щільності посадки фланців карданних валів;

·         перевірка і, при необхідності, перестановка місцями гусениць і ведучих зірочок;

·         огляд шин і, при необхідності, усунення пошкоджень;

·         промивка системи охолодження двигуна; визначення потужності і годинної витрати палива;

·         перевірка роботоздатносі механізмів у процесі руху трактора;

Сезонне ТО при переході до осінньо-зимової експлуатації

(СТО-03):

·         заправка системи охолодження відповідною рідиною;

·         включення індивідуального підігрівача і установка утеплювальних чохлів;

·         заміна оливи літніх сортів на зимові у відповідності з таблицею мащення;

·         відключення радіатора системи мащення двигуна;

·         установка в положення «З» (зима) гвинта сезонного регулювання реле-регулятора;

·         доведення до зимової норми густини електроліту в акумуляторах;

·         перевірка роботоздатності засобів полегшення пуску двигуна;

Сезонне ТО при переході до весняно-літньої експлуатації

(СТО-ВЛ)

·         зняття з трактора утеплювальних чохлів;

·         включення радіатора системи мащення двигуна;

·         установка гвинта сезонного регулювання реле-регулятора в положення «Л» (літо);

·         доведення густини електроліту в акумуляторних батареях до літньої норми;

·         видалення накипу із системи охолодження (при необхідності);

·         заправка системи живлення двигуна паливом літніх сортів.

 

Контрольні питання:

 

Домашнє завдання:

      1. Засоби технічного обслуговування.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар